Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Flanders --- socio-culturele sector --- volwassenenwerk --- 374 --- 714 Sociaal-cultureel vormingswerk --- Cultuur 008 --- Volwassenenonderwijs 373.7 --- Financiering 658.147 --- 493.3 --- volwassenenonderwijs --- Cultuur --- Vormingswerk --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- Vormingswerk (sociaal-cultureel werk) --- Verenigingsleven --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:316.7C317 --- S20090882.JPG --- Vlaanderen --- sociaal-cultureel werk --- volwassenenvorming --- Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband --- Onderwijs voor volwassenen --- 493.8 --- 374.7 --- Sociale agogiek --- vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie --- vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- 374 Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband
Choose an application
Met het project 'Bij-buurten op het Kiel' (2006-2009) wil het Middelheimmuseum zijn rol als bemiddelaar tussen beeld en toeschouwer verder uitdiepen door een intensieve samenwerking aan te gaan met het Kiel. Deze publicatie bevat zowel teksten over de ontstaansgeschiedenis en de filosofie van het gelijknamige project, als een verslaggeving over de verschillende deelprojecten. Het bijhorende fotoboek geeft een uitgebreide fotoreportage van het project.
publiekswerving --- buurtwerk --- Sociology of cultural policy --- museumbezoek --- Open-Air Museum of Sculpture Middelheim [Antwerp] --- anno 2000-2009 --- Antwerp --- #SMV:museum --- #SMV:sociologie --- #SMV:agogiek --- Sociology of minorities --- Museology --- Sculpture --- outdoor sculpture --- museology --- art appreciation --- public art --- audiences --- youth [people] --- Ransbeeck, van, Bert --- Soom, van, Luk --- Breedam, van, Camiel --- Hetfeld, Andreas --- Jespers, Tom --- Caeckenbergh, van, Patrick --- Breedam, Van, Camiel
Choose an application
#SBIB:35H501 --- #SBIB:316.334.3M50 --- Bestuur en samenleving: netwerken, inspraak, participatie, interactief beleid --- Organisatie van de gezondheidszorg: algemeen, beleid --- Sociale agogiek --- bijzondere doelgroepen --- bijzondere doelgroepen. --- Bijzondere doelgroepen. --- Human services personnel --- Human services --- Social problems --- Reform, Social --- Social reform --- Social welfare --- Social history --- Applied sociology --- Human services workers --- Professional employees --- Great Britain --- Social policy.
Choose an application
Huldeboek naar aanleiding van het emeritaat van Jan Vranken. Het boek weerspiegelt in de eerste plaats de waardering voor het werk van Vranken, die uitgaat van een zeer diverse kring van academici, maar ook van collegas, medestanders, bewonderaars bij de overheid, het brede middenveld, de media en andere maatschappelijke velden. De bijdragen in dit boek zijn dan ook zeer divers: wetenschappelijkbeschouwende bijdragen die veelal uit de pen van wetenschappers komen, bijdragen die handelen over het sociale beleid van middenveld- en overheidsorganisaties en bijdragen die over Vranken als wetenschapper, beleidsbeïnvloeder en vooral als persoon gaan.
Sociology of minorities --- armoedebeleid --- armoede --- armoedebestrijding --- Poor --- Poverty --- Sociale agogiek --- armoedebestrijding en samenlevingsopbouw --- Armoedebeleid ; Vlaanderen --- sociale uitsluiting --- sociale zekerheid --- 666 Armoede --- #SBIB:316.8H15 --- #SBIB:316.8H00 --- Armoede --- Armoedebeleid/armoedebestrijding --- 339.13 --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- Sociaal beleid: algemeen --- armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- Destitution --- Wealth --- Basic needs --- Begging --- Subsistence economy --- Disadvantaged, Economically --- Economically disadvantaged --- Impoverished people --- Low-income people --- Pauperism --- Poor, The --- Poor people --- Persons --- Social classes --- Economic conditions --- Vranken, Jan. --- Vranken, J. --- Netherlands --- Social policy.
Choose an application
In juni 2009 zal het 10 jaar geleden zijn dat Bert Anciaux de eed aflegde als Vlaams minister van Cultuur en Jeugd. De cultuur- en jeugdsector veranderden de voorbije 10 jaar spectaculair. Het aanbod verbreedde, de kwaliteiten ervan groeiden, de verspreiding in Vlaanderen nam toe. Meer en diversere publieken worden beoogd en bereikt. Daarmee zijn we geëvolueerd tot een Europese koploper. De Vlaamse overheid heeft daartoe bijgedragen, want in dat voorbije decennium zijn beide sectoren opvallend gegroeid en uitgedijd. De middelen, in het bijzonder de subsidies, zijn verdubbeld. Ze ondersteunen zowel de plaatselijke dynamiek als een uitgebreid veld van Vlaamse instellingen, diensten en projecten. Het bereiken van een zo ruim mogelijk publiek wordt gekoppeld aan een volgehouden aanpak van drempels en van de achterstelling van kansengroepen. Bij dit alles vormt kwaliteit de ultieme toets. Dit boekt maakt een balans van het voorbije decennium. Het biedt geen systematische opsomming of een volledige inventaris, maar vertelt grote en kleine verhalen. Zo is deze publicatie vooral een eerbetoon aan de honderdduizenden deelhebbers en deelnemers aan het cultuur- en jeugdbeleid. Het vormt een levendige erehaag voor de makers en de smakers die in Vlaanderen cultuur- en jeugdprojecten inhoud en vorm geven met het oog op een hoopvolle toekomst
cultuur --- jeugd --- cultuurbeleid --- Vlaanderen --- Sociale agogiek --- jeugdwerk- en beleid. --- Cultuurbeleid --- Jeugdbeleid --- Vlaanderen. --- cultuurparticipatie --- Age group sociology --- Sociology of cultural policy --- jeugdbeleid --- anno 2000-2009 --- Flanders --- #SMV:museum --- #SMV:beleid --- #SBIB:316.7C313 --- #FARO gidsen_beleid --- 601 Cultuurbeleid --- 663.1 Jeugdbeleid --- #PBIB:+115.11 --- 497.3 --- België --- 008 --- 351.85 --- 374.3 --- Cultuurbeleid . Vlaanderen --- Cultuurbeleid: regionaal --- Cultuur : Beleid --- cultuurbeleid - in landelijk verband --- Cultuur --- Jeugdwerk --- Overzicht --- Toerisme --- Beleidsplan
Choose an application
Hoeveel inkomen heeft een Vlaams gezin nodig om op een menswaardige manier te kunnen participeren aan onze samenleving? In dit boek wordt een antwoord gegeven op deze vraag (Bron: covertekst)
666 Armoede --- 64.03 --- P493VL --- 339.11 --- #SBIB:316.356.2H2370 --- 308.2 --- gezinnen --- budgettering --- Armoede --- Budgettering (kostenbeheersing) --- Gezinsinkomen (gezinsbudget) --- Budget --- Inkomen --- S20090337.JPG --- armoede --- basisinkomen --- leefloon --- 185 Kinderrechten en gezin --- gezinsbudget --- Vlaanderen --- welvaart - welvaartstaat - welzijn - rijkdom - verzorgingsstaat --- Gezin en levensstandaard, gezinsbudget --- sociale groepen - gezin en familie --- 339.1 --- 339 --- 339.14 --- Geldbeheer --- Gezinsbeleid --- Inkomensbeleid --- Sociale agogiek --- Huishouding. --- Vlaanderen. --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- National consumption --- Private finance --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Family --- Economic aspects --- Belgium --- PXL-Social Work 2015 --- gezinsondersteuning --- inkomensbesteding --- Economie --- Sociale economie --- Gezinnen --- Welvaart --- Levenskwaliteit --- Financiële hulpverlening --- Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Emigratie --- Aardrijkskunde --- OCMW
Choose an application
Het boek is een praktische inleiding in de onderzoeksmethodologie voor sociaalagogische opleidingen. Een juiste onderzoekshouding is belangrijk om goed onderzoek te kunnen doen. Het biedt een helder overzicht met duidelijke aanknopingspunten voor het opzetten, uitvoeren en verwerken van een onderzoek. Met toegankelijke voorbeelden uit de praktijk wordt geïllustreerd wat onderzoek doen nu werkelijk inhoudt. De auteurs beginnen met een algemene introductie waarin ze ruim aandacht besteden aan de ontwikkeling van elementaire onderzoeksvaardigheden. Daarna krijgt de student in deel 2 een stappenwijzer en in deel 3 een methodewijzer aangereikt. Deze handvatten kan hij gebruiken bij het opzetten van zijn onderzoek. De laatste hoofdstukken gaan in op het verwerken en presenteren van kwalitatieve en kwantitatieve gegevens, met handleidingen voor het gebruik van SPSS en Excel. Een literatuurlijst, URL's en een register sluiten het werk af
Sociaalwetenschappelijk onderzoek. --- Sociale agogiek --- Sociale welzijnszorg --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Nederland. --- SPSS (statistical package for the social sciences) --- Quantitative methods in social research --- gegevensverwerking --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- gezondheidszorg --- Hygiene. Public health. Protection --- MS Excel --- onderzoeksmethoden --- #SBIB:303H12 --- #SBIB:316.8H00 --- #KVHB:Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 300.6 --- 321 --- evidence-based practice --- rapporteren --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- sociale welzijnszorg --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- Sociaal beleid: algemeen --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Maatschappelijk werk - sociale zorg: algemeen --- departement Algemeen 11 --- Onderzoek --- Diagnose --- Welzijnszorg --- Gezondheidszorg --- Zorg- en welzijnssector --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Wat bezielt jongeren? Wat houdt hen bezig? Wat is hun leefwereld? In het boek Jongeren binnenstebuiten worden belangrijke thema's uit de leefwereld van jongeren beschreven en uitgediept. Zo wordt ingezoomd op hun gevoel van zelfwaarde, hun schoolwelbevinden, hun onveiligheidsgevoelens, de mate waarin ze (zich voornemen om te) participeren in de democratie, hun ICT-gebruik en hun levensloopperspectieven. Deze thema's worden aan de hand van (inter)nationale bronnen en eigen analyses grondig onderzocht en besproken. Het boek richt zich tot beleidsmakers, onderzoekers, jeugdwerkers en iedereen die in de leefwereld van jongeren geïnteresseerd is. Dankzij de diversiteit aan thema's en het gebruik van recent empirisch materiaal gekoppeld aan de inbreng van internationale inzichten, zal ieder in het boek zijn gading vinden.
Jeugd --- Sociale agogiek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Jeugdwerk- en beleid. --- jongerencultuur --- jeugd --- Age group sociology --- gender --- #SBIB:303H34 --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- Academic collection --- 362.8 : 008 --- 362.8 : 301.03 --- 362.8 --- 663 Jeugd --- 187.2 Kinderrechten en Sport --- 308.4 --- Lerarenopleiding : CVO --- Jongeren : leefwereld --- Jeugdcultuur --- 316.35 --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- jeugdcultuur --- jeugdsociologie --- jeugdproblematiek - jeugdwerk - (zie ook 331.626-053.7, 369.4, 374.3) --- sociale groepen - jeugd --- Sociologie van de jeugd --- criminologie --- Jeugdonderzoeken --- Sociologisch onderzoek --- Vlaanderen --- Relaties --- Zelfwaardering --- Welbevinden --- Onderwijs --- Onveiligheidsgevoel --- Gender --- Burgerschap --- Democratie --- ICT-vaardigheden --- Levensverwachting --- jongeren --- zelfwaarde --- ICT --- onderwijs --- 091761.jpg --- Jeugdonderzoek --- Relatie --- Media --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Patiënt --- Jongere
Choose an application
Dit boek is te lezen als een praktisch werkboek waarin wordt nagegaan welke weg(en) een school kan bewandelen wanneer ze geconfronteerd wordt met diversiteit. De volgende 6 cases worden besproken: religieuze kleding; merkkleding en kledingscodes met een problematische boodschap; afwezigheid van de school; voorbehoud bij activiteiten buiten de schoolmuren; bezwaren tegen de leerstof; ordeverstorend gedrag in de les; de beschikbaarheid van een gebeds of stilteruimte. De cases zijn uitgewerkt aan de hand van een vaste structuur. Eerst wordt de probleemstelling geanalyseerd. Daarna worden mogelijke oplossingen aangereikt met aandacht voor eventuele knelpunten en een afweging van de voor- en nadelen van elke oplossing. Ten slotte worden de rechtsbronnen aangegeven. Bij elke case komt de rol van het recht aan de orde. Het recht bepaalt immers de speelruimte van de school(directie) bij het managen van diversiteit. De auteurs hebben getracht telkens een weg te wijzen die recht doet aan de verschillende belangen die in het geding zijn. Het belang van het kind is daarbij een belangrijk richtsnoer
Intercultureel onderwijs. --- Interculturele opvoeding. --- Sociale agogiek --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Sociology of culture --- intercultureel onderwijs --- Teaching --- culturele diversiteit --- multiculturele samenleving --- didactiek --- #SBIB:316.334.1O340 --- Academic collection --- cultuur --- 454.6 --- diversiteit --- 376.7 --- 474.6 --- Cultuurconflict --- Cultuurverschillen --- Diversiteit --- Kinderrechten --- Kleding --- Mensenrechten --- Multiculturele samenleving --- Rechten van de mens (Mensenrechten) --- Spijbelen --- Wetgeving --- interculturele opvoeding --- kinderrechten --- levensbeschouwing --- Buitenschoolse activiteiten --- Gebedsruimte --- Intercultureel --- Kledij --- Merkkledij --- Multicultureel --- Onderwijs --- Probleemgedrag --- Religieuze kledij --- Stille ruimte --- Godsdienst --- Intercultureel leren --- Migranten --- Multicultureel opvoeden --- Intercultureel onderwijs --- Leerlingen --- S20090354.JPG --- onderwijs --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- educatie van minderheden en specifieke groeperingen --- (zie ook: teleonderwijs) --- 325 --- 371 --- Onderwijsrecht --- Schoolmanagement --- Multiculturele opvoeding --- Multiculturaliteit --- Opvoeding en onderwijs --- Management --- Provincie West-Vlaanderen --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Multiculturalisme --- intercultureel --- interculturaliteit
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|